۱۲ خرداد ۱۳۸۶، ۲۰:۳۳

حجت الاسلام سید حسن خمینی :

از نگاه های مختلف به اندیشه حضرت امام استقبال کنیم

از نگاه های مختلف به اندیشه حضرت امام استقبال کنیم

نوه حضرت امام خمینی (ره) در همایش بررسی اندیشه های سیاسی حضرت امام خمینی (ره )گفت : باید بپذیریم که انسانهای مختلف نگاه های مختلفی به اندیشه امام خمینی (ره) دارند و ما باید اجازه بدهیم این افراد در این حوزه اجتهاد کنند و اندیشه خود را به جامعه عرضه کنند .

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام سید حسن خمینی در همایش بررسی اندیشه های سیاسی حضرت امام خمینی (ره ) در جمع اعضای خانه احزاب در حسینیه جماران با بیان این مطلب گفت : جامعه باید خود تصمیم بگیرد که کدام قرائت از اندیشه امام را بپذیرد ، هر اندیشه ای که با اقبال بیشتری روبرو شد ، باید زمام امور در اختیار آن اندیشه قرار بگیرد .

وی به نامه تاریخی امام خمینی ( ره ) به حجت الاسلام ناطق نوری در زمان مجلس سوم اشاره کرد و گفت : بعد از انتخاب آقای محتشمی پور که آوان گارد جریان چپ امروز شناخته می شود ، آقای ناطق نوری که مثل همیشه شخصیتی موثر در جریان راست سیاسی به شمار می رود ، در نامه ای از حضرت امام پرسیدند آیا کسانی که به آقای محتشمی پور رای ندادند بر خلاف رای و نظر شما عمل کردند . حضرت امام گفتند : هیچ کس نمی تواند رای خود را بر دیگران تحمیل کند جزدر مواردی که اسلام و حیثیت اسلام در خطر باشد و خدا آن روز را نیاورد که من رای خود را بر دیگران تحمیل کنم .

حجت الاسلام سید حسن خمینی به نقل از امام خمینی(ره) افزود : همه ما باید سعی کنیم تا روح وحدت در محیط کارمان حاکم گردد تا بتوانیم همه ابرقدرتها را به زانو درآوریم و زهد و قدس اسلام ناب محمدی را از تحجر گرایی و اسلام آمریکایی جدا کنیم .

نوه حضرت امام گفت : امام خمینی رمز پیروزی انقلاب را این گونه به ما معرفی کرده است که اگر ما توانستیم نظامی بر پایه نه شرقی نه غربی واقعی و اسلام پاک و منزه از ریا ، خدعه و فریب را معرفی نماییم ، انقلاب پیروز است .

وی ادامه داد : واژه هایی در این پیام است که امروز مغفول مانده است، ما امروز باید به واژه هایی مثل مستضعف ، اسلام آمریکایی ، ریا ،تحجر گرایی و نه شرقی و نه غربی  به طور عمیق بنگریم و توجه کنیم چرا که پیروزی انقلاب ما در این است .

 

کد خبر 496454

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha